close
تبلیغات در اینترنت

وادی ایمن

تبلیغات

عنوان پاسخ بازدید توسط
0 603 panisa
0 409 panisa
0 335 panisa
0 452 panisa
0 475 panisa
0 536 panisa
1 483 aligasemi
0 353 panisa
0 357 panisa

 بــــــــــــــــــرای رهـــــــــــایـــــــــی از سخـــــــــــــتی های مرگـــــــــــــــــ و براورده شــــــــــدن حـاجـات خود ، لطـــــــــفا به
ادامـــــــــه مطالــــــب
رجــــــــــوع کنید.باتشکــــــــــــر.

آیت الله مجتهدی تهرانی:

داشتن ثروت و مال هم گرفتاری است.

در روز قیامت انسان , قدم از قدم بر نمی دارد , مگر این که باید جواب چند سوال را بدهد.

اول از عمر سوال میکنند که آن را در چه راهی مصرف کردی؟

بعد از جوانی سوال میکنند که آن را چگونه گذراندی؟

بعد از مال سوال می کنند که آن را در چه راهی مصرف کردی؟

بعضی ها , جوانی خود را به بدی و نااهلی سپری میکنند.پیر که می شوند به مسجد می آیند.

در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است

ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزکار

در حدیث داریم بهترین جوان ها آن جوانانی هستند که در سن جوانی خود را شبیه پیران می کنند.عبا و قبا و محاسن و اهل نماز شب و خمس بده هستند.

 

منبع:در محضر مجتهدی , جلد دوم , ص 246

اول از همه عید بر همگی شما مبارک و نیز میلاد با سعادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)

 

به دلیل استدلالی بودن جواب لطفا 《با دقت و توجه》 بخوانید.

کمتر کسی است که تاکنون از خودش این سوال را نکرده باشد: بهشت کجاست؟ اگر بگوییم، بهشت هم اینک موجود است اما در باطن این جهان مادی است، آنگاه بیان بعضی از روایات که وجود بهشت در آسمان و وجود جهنم را در زمین مطرح می سازند، خدشه دار می شود. 

 

و اگر بگوییم که با متلاشی شدن زمین و آسمان جهنم و بهشت بر روی این ویرانه عظیم ساخته خواهد شد، این موضوع نیز مفاد بسیاری از احادیث را - که بهشت و جهنم را خلق شده و موجود می داند، از اعتبار می اندازد.

 

 بهترین پاسخی که می توان داد تا تعارض این روایات را برطرف سازد این است که بگوییم، نظام آفرینش مانند وجود انسان یک بعد مثالی و ملکوتی دارد و یک بعد مادی و طبیعی. 

جهنم و بهشت به صورت مثالی در ملکوت و باطن عالم ماده وجود دارد.

 

 همانطور که بسیاری از صورتهای خیالی و مثالی در ماورای هیاکل جسمانی در باطن روح ما وجود دارد و ما هر وقت که میل داشته باشیم آنها را از مخزن این صورتها، یعنی حافظه بیرون می آوریم و در صورت لزوم صورتهای تازه ای خلق می کنیم.

 بنابراین، جهنم و بهشت در حال حاضر وجود دارند اما بر ما که در عالم ماده اسیریم، پوشیده است. 

 

 

 

پنج چيز را به عنوان مشاهدات محتضر از روايات پراکنده مي توان استخراج کرد . که در این مجال سه مورد را برمی شمریم.

1.《جايگاه خود در بهشت و يا جهنم برزخ》 
2.《ديدن فرشتگان الهي》
3.دیدن《معصومين》
1.《جايگاه خود در بهشت و يا جهنم برزخ》 

امام صادق(ع) در اين زمينه به  ابوبصير فرمود: 

وقتي جان مؤمن به گلوگاه رسد و هنوز فروغ حياتش پايان نيافته و چراغ زندگي اش به كلي خاموش نشده است، منزلي را كه در بهشت دارد به او نشان مي دهند. از ديدن آن به هيجان مي آيد و مي گويد: مرا به دنيا بازگردانيد تا خانواده ام را از آنچه مشاهده مي كنم، آگاه سازم. 

در پاسخش مي گويند: اين كار ناشدني است و راه بازگشت وجود ندارد.

(کافي، ج3، ص135.)

2.《ديدن فرشتگان الهي》

همان طور که در روایاتمون داریم موقع احتضار ملائکه ي رحمت و غضب صف مي کشند . اگر شخص محتضر از مومنين باشد ملائکه ي رحمت به او بشارت داده و به خوش آمد مي گويند و همينطور برخورد بسيار خوبي با او خواهند داشت . و اگر اهل عذاب باشد از همان لحظه و با برخورد سختي که با او مي کنندعذاب او شروع مي شود .

3.دیدن《معصومين》

به مومن گفته مي شود اينها رفيقان و هم نشينان تو در بهشت هستند . مومن نگاه مي کند ، در همين زمان خطاب مي رسد: اي کسي که باور کردي و به اهل بيت اطمينان پيدا کردي ، به سمت خدا بيا در حالي که با اين ولايتي که داري رضايت داري ، خدا هم از تو رضايت دارد به ثواب و پاداشي که به تو مي دهد ، بيا داخل اين بندگان من ، يعني حضرت محمد (ع) و اهل بيت او . در اين حال هيچ چيز براي او محبوب تر از اين نيست که روح او از بدن جدا گردد و به اين بزرگواران ملحق شود . 

هنــگامی که مــرده ای را در قـــبر میگذارند،

 

 شخصـــی براو ظاهر میشـــود و  به او

 

 میـــگوید:ای فـــلان مــا (در دنیـا) ســه چــیز بودیم:

 

رزق تـــو که با پایان یافتن مهلت تو قطع شد

(وایــــنک همراه تو نیـــست)

 

خانـــوده ات که تورا رهـــا کــردند و

 

 بازگشـــتند و مـــن که عـــمل تو هستـــم که با تو مـــی مانم.

 

آگـاه باش که مـــن درمــیان این ســـه 

 

درنـــزد تو ازهـــمه بــی ارزش تروســبک تر بودم....

ابتدا می خواستم یک کانالی معرفی کنم که  در راستای موضوع وبلاگ یعنی (آخرت اندیشی) باشه اما پس از تامل بدین نتیجه رسیدم که در عصر حاضر یکی از موضوعات مهم ما (شبهات) است که خود اگر پاسخ گفته نشه ؛ میتونه زمینه انحراف رو در یک جوان ایجاد کنه.

کانال ذیل , به شبهات مختلفی در زمینه دین به صورت پرسش و پاسخ  , پرداخته.

https://telegram.me/shobhe

 

پیشنهاد ما :دوستان به لینک زیر هم سربزنید ؛ بخصوص کاربرانی که در تلگرام عضویت دارن.هم مطالب این پست سایت تابناک را مطالعه بفرمایید هم 70 نظر ذیل پست.(لینک ,کوتاه شده  از سایت تابناک)

http://www.zqz.ir/ayman

مردى خدمت پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) رسید و به او گفت: چگونه است كه من مرگ را دوست ندارم؟

فرمود: آیا مالى دارى؟ گفت: بلی.

فرمود: آیا آن را پیش از مرگ (به قبر خود) فرستاده ‏اى؟گفت: نه.

فرمود: براى همین است مرگ را دوست ندارى.

 

پ.ن:منظور این روایت فقط در جهت بخشش مال نیست.بلکه بیان کلی است از اینکه ما دلبستگی هایی در این دنیا داریم که دل کندن و واگذاشتن آن ها برایمان سخت است.

ملاک محک ایمان هر کس هم طبق سخن بزرگان همین تعیین شده است.

هر که میزان تعلقات و دلبستگی های مادی اش کمتر باشد پس ایمن تر خواهد بود.

شاید یکی از چندین علل تشویق دین برای گرایش به سادگی و دوری از تجملات همین باشد ؛تا وابسته به زیورها نشویم.چون دنیا و زینت های  آن نسبت به مقام انسانیت و وابستگی ,بسیار نازل است.

 

انسان های وارسته عاشق مرگ هستند چون آن را تنها راه  برای رسیدن به خدا و زیبایی های پرارزش می دانند.

 


سخنان بسیار تاثیرگذار و مهم از استاد کافی درباره مقوله مرگ و اتفاقات در زمان مردن که در ادامه مطالب خواهید دید؛  پیشنهاد میکنیم حتما گوش بدید و به اشتراک بگذارید.

مدت فیلم:10 دقیقه و 16 ثانیه.

تماشای آنلاین : در ادامه مطالب.

لینک دانلود : کلیلک کنید .

روز اعزام گریه کنان آمد خانه؛گفت میگن که باید رضایت نامه بابات و بیاری.

گفتم پسرم کسی که جبهه میره باید کاملا آگاه به اوضاع باشه.باید یقین کنه که آماده شهادته.نکنه برای چشم و هم چشمی با همسالانش بره.

گفت : تا حالا سعی کردم همه شرایطی که میگین و به دست بیارم... .

گفت همه چیز جهان آخرت , نتیجه رفتارهای امروز ما در دنیاست.خیلی باید دقت داشته باشیم که چه کاری میکنیم.

اون دنیا ترسناک نیست و هر چه هست , نتیجه و تجلی گاه اعمال این دنیای ماست... .

گفتم یعنی چی؟دوست نداری ادامه تحصیل بدی ؟واسه خودت کسی بشی؟

گفت : فقط یه خواسته از خدا دارم و این که تا هنوز سنی ندارم و تا گناهام دیگه از این بیشتر نشه , شهید بشم.

 

این وصفی بود از حال شهید نورالله اختری , متولد سال 51 در سمنان.

 

پ.ن:آخرت ترسناک نیست.این ما هستیم که ترسناکیم و این اعمال ماست که رعب آوره.اگه در دنیا به کسی نیش زدیم با زبانمون؛ اون دنیا هم یه مار ما رو نیش خواهد زد.تجلی امروز ما در فردا, عینا دیده خواهد شد.فشار قبر ما الان است.اگر برای کاری غیر از خدا, خودمان را به سختی و فشار بیندازیم, در قبر هم همان فشارها عینیت پیدا میکند و ما را تحت فشار قرار میدهد.

 

اللهم اشف قلوبنا بذکرک

 

علامه مجلسی در زادالمعاد فرموده که از حضرت امیرالمومنین علیه السلام منقول است که که حضرت رسول صلی الله علیه و اله وسلم

فرمود که هر شب و هر روز ماه رجب و شعبان و رمضان سه مرتبه هر یک از حمد و آیه الکرسی و  قُلْ یا ایهاالکافرون وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدُ وَ قُلْ

أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ  بخواند و سه مرتبه بگوید:

 سُبْحانَ اللَّهِ وَ الحمدلله وَ لااله الَّا اللَّهِ وَ اللله اکبر وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قَوِّهِ الَّا باالله العلی العظیم

وسه مرتبه بگوید:

 اللَّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 

و سه مرتبه بگوید:

 اللَّهُمَّ اغْفِرْ للمومنین وَ المومنات 

وچهار صد مرتبه بگوید:

 استغفرالله وَ أَتُوبُ الیه 

خداوند تعالی گناهانش را بیامرزد اگر چه بعدد قطره های باران و برگ درختان و کف دریاها باشد.

 

منبع:مفاتیح الجنان

ضمن تسلیت به مناسبت ایام اندوه بار فاطمیه.

 

طبق قوانین طبیعی , هر عملی , یک عکس العملی دارد.در قیامت هم اینگونه است.اعمال ما هر کدام به شکلی , تمثیل و تجسیم خواهند داشت.

مثالی از قرآن در زمینه تجسم اعمال:

و لا یغتب بعضکم بعضا أ یحب أحدکم أن یأکل لحم أخیه میتا فکرهتموه؛ و نبایستی کسی از شما غیبت دیگری را بنماید، آیا دوست دارد یکی از شما که گوشت مرده برادر خود را بخورد؟ پس این عمل برای شما ناپسند است» (حجرات/12)

مثالی از طبیعت در زمینه تجسم اعمال:

اسب روحا با صفا و با وفا و ذاتا نجیب است و بدین شکل متشکل شده، در چشمانش بنگرید یک دنیائی از معنی و آرامش و صبر و تحمل می یابید. سوسمار و بزمجه را نیز شاید در بیابانها دیده باشید، از چشمانش حقد و حسد و کینه نمودار است و آن سرسختی که در او ملاحظه می شود کاملا از دیدگانش مشهود است.

 

-اما معرفی صورت ملکوتی برخی از اعمال آدمی

در این پست , لینک فایل pdf , جهت دانلود کتاب منازل الاخرة (تالیف شیخ عباس قمی ) قرار داده شده است که پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید.

 

فصل های کتاب به قرار زیر است:

مقدمه مؤ لّف

فصل اول : مرگ

فصل دوم : قبر

عقبه اول وحشت قبر است :

عقبه دوم ضغطه و فشار قبر است

چیزھايى كه باعث نجات از فشار قبر است :

عقبه سوم سؤ ال منكر و نكیر است در قبر

فصل سوم : منزل ھولناك برزخ

فصل چھارم : قیامت

فصل پنجم : بیرون آمدن از قبر

فصل ششم : میزان

اخبارى درباره فضائل صلوات :

رواياتى درباره حسن خلق :

حكاياتى درباره حسن خلق :

فصل ھفتم : حسابرسى

فصل ھشتم : تحويل نامه ھاى اعمال

فصل نھم : صراط يا پل عبور

خاتمه : عذاب جھنم

در ذكر قصص خائفان

در ذكر چند مثلى كه موجب تنبه مؤ منان است

آیت الله جوادی آملی:

 

مرگ عصارهٴ زندگي است.

اگر کسي در دوران زندگي با عقل و عدل زندگي کرد مرگ او مرگ طيّب است 

و اگر بدون عقل و عدل زندگي کرد مرگ او مرگ جاهليت است.

 

 پ.ن:در آخرت نمی گویندچه کردی؟بلکه میگویند چه آوردی؟

یعنی از ثوابهایت چیزی را با گناه ,مبادا سوزانده باشی و کیسه تو خالی باشد. اینجاست که باید حسرتها بخوری!

59- حشر: در حکم شهيد قرار گرفتن – اجابت خواسته ها- آسان شدن مشکلات تقويت حا فظه

60- ممتحنه:دفع فقر – شفاعت شدن – درمان بيماري طحال 

61- صف : همنشيني حضرت عيسي عليه السلام - امنيت در سفرها

62- جمعه : رهايي از وسوسه هاي شيطان

63- منافقون :  رفع بيماري نفاق و شک شفاي بيمار – درمان چشم درد

64- تغابن: درک ظهور حضرت قا ِِيم عليه السلام -رفع مرگ ناگهاني

65- طلاق:رفع آ تش دوزخ –رسيدن به تو به ي نصوح 

66- تحريم : درمان صرع – دفع لرزش- درمان بي خوابي –رفع بي پولي و قرض

67- ملک (تبارک ) :مصون بودن در روز قيامت – رفع عذاب قبر – پاداشي همچون پاداش شب قدر – مونس قبر  – رفع گرفتاري روح مردگان

68- قلم :دفع عذاب قبر – رسيدن به ثواب اصحا ب کهف – رفع دندان درد – آساني محاسبه درروز قيامت –  هوش و حافظه ي کودک

70- معارج:رفع بازخواست در روز قيامت – هم منزلي با حضرت محمد(صل الله عليه و اله وسلم ) – رفع احتلام در خواب

71- نوح عليه السلام : ازدواج با حو ريه هاي بهشتي – اجابت دعا 

72- جن : فرار جنييان 

73- مزمل :  مرگ راحت و خوب - رسيدن به اجرآزاد کردن فرد گرفتار- در خواب ديدن پيامبر عليه السلام 

74- مدثر :مقامي نزديک به مقام پيامبر عليه السلام  – سعه قلب – افتخار حفظ قرآن

 

 طی دوبخش به امید خدا, خواصی از سور قرآن بیان خواهد شد.

1-فاتحه:راه رسیدن به بهشت , جهت عبور از پل صراط-بخشایش گناهان پدر و مادر

2-آل عمران:رفع آتش دوزخ-پربار شدن درخت

3-نساء:رهایی از فشار قبر-حکم صدقه

4-مائده:بخشش گناهان

5-انعام:ستایش فرشتگان تا روز قیامت-دفع بلایا

6-اعراف:رفع بازخواست روز قیامت-همنشینی با حضرت آدم

7-انفال:شفاعت پیامبر در روز قیامت-پیروزی در جنگ ها

8-توبه:تقرب به خدا

9-هود:برانگیخته شدن در گروه پیامبران-مقام شهید یافتن در روز قیامت

10-یوسف:آسان شدن سختی مرگ

11-رعد:ورود به بهشت و شفیع شدن برای خانواده 

12-ابراهیم:رفع ناراحتی کودکان

13-حجر:ازدیاد رزق حسن خرید و فروش

14-نحل:عدم بازخواست در روز قیامت

15-اسراء:شاهد ظهور حضرت قائم شدن-به سخن آمدن کودک

 ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز امام سجاد علیه السلام , این قطعه از مناجات که  در ابوحمزه ثمالی موجود است ؛ را به دلسوختگان حضرتش  به ویژه به عشاق قبرستان غریب بقیع تقدیم میداریم.

 

چرا گريه نكنم، گريه میكنم براى خروج روح من، گريه میكنم براى تاريكى قبرم، گريه میكنم براى تنگى لحد، گريه میكنم براى سوال نكير و منكر عليهما السلام، گريه میكنم براى آن روزى كه از قبر بيرون می آيم در حالى كه برهنه و خار و ذليل و بار سنگين اعمالم را بر پشت گرفته ‏ام گاهى به

جانب راست خود مینگرم و گاهى به جانب چپ خود در آنحال كه خلايق همه به كارى غير كار من مشغولند.

 

این کتاب ارزشمند که , از تالیفات شهید استاد مرتضی مطهری   است , می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات شما در باب معاد باشد.

 

از جمله پاسخ به شبهات زیر و تعریف هر کدام:

*راه های گوناگون ایمان به زندگانی جاوید

*راه شناخت روح و ماهیت آن و تعریف از ماهیت مرگ

*برشمردن تعبیرات قرآن کریم از معاد و استدلال های قرآن از واقعه مرگ

*عالم برزخ و قیامت کبری

*برشمردن تفاوت های این عالم با عالم پس از مرگ و رابطه این دو با هم

*مسئله تجسم اعمال

*جایگاه عدل و حکمت الهی

 

***برای دانلود این کتاب , با حجم 84 KB به ادامه مطالب مراجعه کنید.

 

روایتی است از امام محمد باقر (علیه السلام) , که در کتاب جامع الاخبار صفحه 223 موجود است و می فرماید: هر کسی که " آیت الکرسی" را  در حال سجده بخواند هرگز وارد آتش جهنم نمی شود.

 

پ.ن:هرکسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیة الکرسی مداومت داشته کند، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند.{خواص الایات ص19}

 

اهمیت حق الناس در روایات , فراوان است.داستان های زیادی نیز منقول است که اینک به یک نقل , اکتفا میکنیم:

سید نعمت الله جزایری مى نويسد:  روايت شده روز قيامت بنده را بر محلى كه مشرف بر مردم است مى آورند و ندا مى كنند هر كس حقى به گردن اين شخص دارد اكنون موقع تصفيه حساب اوست پيش آيد و حق خود را بستاند. سخت ترين پيشامد براى آن بنده اين است كه شخصى را مشاهده كند كه او را مى شناخته ، زيرا در آنحال مى ترسد آن شخص ‍ ادعائى بر او بنمايد، روايت شده در مقابل هر يك ششم از درهم نقره (درهم 18 نخود است ) هفتصد نماز قبول شده مى گيرند و به صاحب حق مى دهند.



 



حق الناس را جدی بگیرید.

حق الناس فقط برداشتن مال کسی نیست! 

با بی حجابی باعث شویم کسی چشمش به گناه آلوده شود 

بزرگترین حق الناس است.

حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: 

«اَمّا الظّلم الّذی لا یُتركُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً»

امّا ظلمی كه بخشوده نمی‌شود ظلمی است كه بعضی از بندگان خدا بر

بعضی دیگر می‌كنند». (نهج البلاغه، خطبه 175 )


 

قانون رعایت حقوق , آنقدر در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته تا جایی که از حقوق حیوانات نیز سخن به میا آورده است چه رسد به انسان ؛

مثلا:از حضرت صادق ((عليه السلام )) منقول است كه هركه بر شتر باردارى سوار شود و خود را از آن بيندازد در وقت پائين آمدن و بميرد داخل جهنم مى شود.

 

پ.ن:تصویر این پست توسط http://www.flash-gear.com/ساخته شده که جهت حفظ حق الناس و قوانین کپی رایت , معرفی کردیم.

 

 

طبق نقل پیامبر (صلوات الله علیه و آله) , انسان برای سفر آخرتش نیز هدایایی برای مراحل سفر ,  از جمله , برای نکیرین و صراط و دوزخ و ... داشته باشد.
این نقل در کتاب  "واعظ العدیده " بخش احادیث دهگانه موجود است که  توصیه میکنیم در ادامه مطلب , خود را از مطالعه این  حدیث  فوق العاده زیبا و ارزشمند بی بهره نگذارید.

جناب عالم زاهد، سید هاشم حائری، فرمود: من یکصد دینار (10 ریلا) از یک یهودی به عنوان قرض گرفته بودم که بعد از 20 روز به او رد کنم. نصف آن مبلغ را رد کرده بودم که دیگر او را ندیدم که باقی را بپردازم. هر چه گشتم، (او را) پیدا نکردم. گفتند: «او به بغداد رفته است.» چندی گذشت. شبی در خواب دیدم که قیامت برپا شد و همه در موقف حساب ایستاده‏ایم. خداوند با فضلش مرا اذن دخول بر بهشت داد.   چون خواستم از صراط بگذرم،‏ زفیر و شهیق  آتش جهنم مرا به فزع  انداخت.  چون در صراط قرار گرفتم، ناگاه آن طلبکار یهودی از آتش چون شعله‏ای خارج شد و به طرف من آمد و راه عبور را بر من بست و گفت: «50 دینار مرا بده؛ بعد رد شو. تا ندهی، نمی‏گذارم (از صراط رد شوی)!» گریه و تضرع کردم و گفتم: «(من این‏جا چیزی) ندارم که به تو بدهم.»  گفت: «بگذار یک انگشت خودم را به یک عضو تو بگذارم!» راضی شدم تا از شرش خلاص شدم. او انگشت خود را بر سینه ‏ی من گذاشت. من از شدت سوزش، از خواب بیدار شدم. دیدم سینه ‏ام مجروح است و سخت می‏سوزد!   سپس سینه‏اش را باز کرد. هم‏ی حاضرین و شنوندگان دیدند که جراحت سختی بر سینه ‏ی او است و گفت: «تا به حال، هر چه دارو و دوا نهاده و معالجه کردم، هنوز هم خوب نشده است!» هم‏ی بینندگان و شنوندگان، صدا به گریه بلند کردند و گریستند.

منابع :1-نسخه‏ی خطی کتاب گنجینه‏ی لؤلؤ‏ و مرجان

         2-سایت یک لحظه با یک طلبه

کلیپی  جالب از سخنان حاج آقا انصاری .